Keresőoptimalizálás: Google alapok
Milyen bevételeink származhatnak keresőoptimalizálásból és miért van erre szükségünk?
SEO (Search Engine Optimization) magyarul keresőoptimalizálás célja, hogy weboldalunkkal, a Google kereső organikus találatai között a legelőkelőbb helyen tanyázhassunk. Így potenciális ügyfeleink könnyen ránk találnak. Az organikus találati lista legelején található weboldalak sokkal több látogatót, ezen felül sokkal több potenciális ügyfelet tudnak számunkra generálni. Egy cég életképessége érdekében rendkívül fontosak ezek a pozíciók, ezért magától értetődő, hogy az ezekért zajló versenyén kifejezetten erős lehet.
A Fent leírtaknak köszönhetően a keresőoptimalizálás egy külön szakmává nőtte ki magát. Ehhez nélkülözhetetlenek az olyan szakemberek, akik képben vannak a SEO azon módszereivel és eszközeivel, melyeknek segítségével weboldalunk az adott kulcsszavakra, előkelő helyen tudnak végezni a Google keresőben. Egy jó keresőmarketing szakember ismeri azokat a módszereket, melyeket a kereső óriás szeret, ugyanakkor ismeri azokat is amelyeket büntet esetleg kitilt. Ezért is rendkívül fontos a keresőoptimalizálás és a jó keresőmarketinggel foglalkozó szakember.
Keresőmarketing vagy keresőoptimalizálás?
Sokan összekeverik ezt a két fogalmat. Vannak olyanok, akik azt hiszik, hogy ezek szinonimák, akadnak olyanok is akik tudják, hogy két külön fogalomról van szó, de a különbséget már nem tudják a kettő közt! Azért, hogy tisztában legyünk a fogalmakkal, mindegyikről részletesen beszélünk, és behozunk egy harmadik fogalmat is. Nézzük csak!
SEO – Kereső rendszerekre való optimalizálás
Egy weboldal felépítése után, minden tulajdonosnak az a célja, hogy siteja a legjobb pozíciót érje el a kereső motorokban pl. a Google-ben. Ahhoz, hogy a weboldalunk minél jobb helyezést érjen el a keresőprogramok természetes találatai között, sok mindent tehetünk. Ezen műveleteket hívjuk SEO-nak. Nézzünk pár példát.
- meta tag-ek, title és discription beállítások elvégzése
- weboldal gyorsítása
- weboldal linképítése
- weboldal szövegeinek és képeinek kulcsszavakra való optimalizálása
A keresőoptimalizálásban az a fő pozitívum, hogy nem minden esetben pénz beszél. Sokkal inkább a szorgalom ami fontosabb. Szorgalom és a fentebb leírt módszerek segítségével rengeteg látogatóra tehetünk szert anélkül, hogy fizetnénk érte. Ne sajnáljuk az időnket arra, hogy kiismerjük potenciális érdeklődőinket, milyen kulcsszavakra keresnek rá, mi az érdeklődési körük. Ezt bárki megteheti programozó segítsége nélkül.
SEA – Keresőreklámozás
Ha SEA-ról beszélünk, akkor ez esetben csak és kizárólag reklámra kell gondolni. Amikor a Google kereső kockájába beírunk egy általunk keresett termék vagy szolgáltatás kulcsszavát, az organikus találatok között, megjelennek a fizetett hirdetéseink, azaz a reklámok, melyek kis zöld „Hirdetés” felirattal vannak jelölve. Ezek manapság az első 4 helyen találhatóak meg!
SEM – Keresőmarketing
A SEM egy olyan gyűjtőfogalom, mely magában foglalja a SEO és a SEA összes módszerét. Ha újonnan induló webolunkat maximálisan szeretnénk keresőoptimalizálni, akkor nem elég csak a SEO-t vagy csak a SEA-t alkalmazni. A siker érdekében vessük be mindkettőt, és ezt a komplex feladatot nevezzük SEM-nek. Végeredményül olyan emberek fogják weboldalunkat látogatni, akiket tényleg érdekel az adott termékünk vagy pedig szolgáltatásunk.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése